Vrouwe stien paginakop
Veelgestelde vragen
Vrouwe Stien
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Hoeveel kost een vaardag?
- Een vaardag voor een afdeling (cliënten met begeleiding) van een GGZ instelling kost € 165, -
- Dat geldt voor reserveringen van zowel binnen als buiten Parnassia Groep
- Een vaardag voor een team van een GGZ instelling, particulier of bedrijf kost € 325, -
- Dat geldt voor reserveringen van zowel binnen als buiten Parnassia Groep
Hoe ziet een vaardag eruit?
Bij aanvang van de vaardag bepaal je zelf, in overleg met de schipper, hoe jouw dag eruit zal zien, waar je heen vaart, wat je onderweg wilt doen en hoe laat je aan en van boord wenst te gaan. De schipper kan aangeven of jouw wensen haalbaar zijn. Informatie over verschillende vaarroutes en hoe een vaardag eruit kan zien, vind je hier: vaarroutes. Op 'vaardagen' vind je meer praktische informatie over een vaardag.
Hoe lang duurt een vaardag en hoe laat zijn we terug?
De Vrouwe Stien staat de hele vaardag tot jouw beschikking. Je bespreekt samen met de schipper de duur van jullie vaardag en hoe laat je weer terug wilt zijn. Het gewenste tijdstip waarop je aan boord wilt gaan, wordt door jou bij reservering gemeld en in de overeenkomst vastgelegd. Houd daarbij rekening met de reistijd naar de haven.
Zijn er op onze vaardag ook nog andere mensen aan boord?
Nee, alleen jouw groep is aan boord, met de schipper.
Kan ik vóór de vaardag contact opnemen met de schipper?
Onze schippers zijn vrijwilligers. Uit privacyoverwegingen geven wij hun nummers niet aan huurders. Wel kun je via ons mailadres vragen of de schipper contact met jou kan opnemen. Op de vaardag zelf kun je de schipper bereiken op het nummer dat in jouw overeenkomst vermeld staat.
Hoeveel mensen kunnen er mee aan boord?
Er kunnen maximaal 11 mensen mee aan boord.
Hoeveel mensen kunnen er binnen zitten?
Er kunnen 12 mensen binnen zitten (11 passagiers en 1 schipper).
Is de boot toegankelijk voor rolstoelen/rollators?
De Vrouwe Stien is helaas niet toegankelijk voor rolstoelen en rollators. De toegangen en doorgangen zijn te smal.
Welke voorzieningen zijn er aan boord m.b.t. eten en drinken?
Voorzieningen voor het zetten van koffie en thee en ook het bereiden van maaltijden zijn in ruime mate aan boord: koffiezetapparaat, waterkoker, koffie/thee/suiker/melk, vierpits gasstel, koelkast, bestek en servies.
Zijn er zwemvesten aan boord?
Ja, er zijn voldoende zwemvesten aan boord.
Is er een toilet aan boord?
Ja, er is een toilet aan boord.
Kan er bij de jachthaven geparkeerd worden?
Meestal kan er bij de jachthaven worden geparkeerd. Bij reservering ontvang je de adresgegevens van de jachthaven. We raden aan vooraf het adres van de desbetreffende jachthaven in te voeren in bijvoorbeeld een parkeerapp om informatie te vinden over parkeermogelijkheden in de buurt.
Kunnen we na afloop van de vaardag aan boord wachten tot ons vervoer arriveert?
Ja, dat kan in overleg met de schipper. Het is raadzaam om dit bij aanvang van de vaardag met de schipper te bespreken.
Kan ik als huurder de vaardag annuleren?
Een vaardag reserveren is op eigen risiso. Annuleren is niet mogelijk en er vindt geen restitutie plaats. Wanneer varen door (zeer) slechte weersomstandigheden niet mogelijk is, wordt in onderling overleg getracht de boeking naar een latere datum te verplaatsen.