Patiëntenvertrouwenspersoon

Ben je opgenomen bij ons? Of ben je niet opgenomen en krijg je verplichte zorg? De patiëntenvertrouwenspersoon (PVP) kan je helpen met een klacht over je behandeling. Hij helpt je zaken op een rijtje te zetten en zoekt met jou naar de beste weg om je klacht op te lossen. Ben je niet opgenomen en krijg je vrijwillige zorg? Dan kun je terecht bij onze klachtenfunctionaris. De pvp is niet in dienst van ons en kan dus volledig onafhankelijk werken. Hij komt op voor je belangen en staat altijd aan jouw kant.

De pvp maakt van je hulpvraag een dossier. Daarin neemt hij alleen de persoonsgegevens op die hij nodig heeft om je hulpvraag te behandelen. Niemand mag dit dossier inzien behalve de pvp en jijzelf. Meer informatie hierover vind je op de website van de Stichting PVP.

Gedragsregels PVP vernieuwd

Op 1 januari 2020 is de wet BOPZ vervangen door de Wet verplicht ggz. Door deze wet krijgt de pvp te maken met nieuwe wettelijke taken en gewijzigde werkwijzen. Samen met onder meer patiënten heeft de Stichting PVP nieuwe gedragsregels ontwikkeld. Uitgangspunt is nog steeds dat patiënten optimaal ondersteund worden bij het realiseren van hun rechtspositie. Wij hebben deze gedragsregels mede-ondertekend.

Hoe maak ik een afspraak?

Je kunt de pvp bellen of mailen voor een afspraak.

Kliniek Poortugaal en Zorgboulevard
Sander Janssen
T: 06 – 49637038
E: s.janssen@pvp.nl
Werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag

Kliniek Poortugaal en Nieuwe Binnenweg
Susanne Jonkers
T: 06 – 17431603
E: s.jonkers@pvp.nl
Werkdagen: dinsdag, woensdagochtend, donderdag en vrijdag

Boumankliniek
Lotte Vrugteveen
T: 06 – 30652990
E: l.vrugteveen@pvp.nl
Werkdagen: maandag, t/m donderdag

Kliniek Poortmolen en Crisiscentrum
Hans Arwert
T: 06 – 17433199
E: h.arwert@pvp.nl
Werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag

Helpdesk Stichting PVP

​​​​​​​Telefoon: 0900 444 88 88

​​​​​​​Mail: helpdesk@pvp.nl